Sunday, June 1, 2014

Kraków,Poland

Ahojte zlatíčka:)
pravdepodobne ste postrehli, že som tu nejakú tu dobu nebola  a nešlo len o blog, ale aj o ASK , na ktorom som tiež nebola aktívna. Potrebovala som chvílu pauzu pre seba pretože som mala také čudné obdobie...Dúfam , že to chápete a akceptujete. ♥

Teraz už ale prejdem k téme tohto príspevku. Včera som sa vrátila z Poľska . Bol to školský výlet, počas ktorého sme navštívili Osvienčim a 3. najväčšie mesto Poľska- Krakow.

Ráno som išla z domu o pol 7 a odchod bol 8,30


Navštívili sme Osvienčim.Určite všetci viete, za akým účelom.Počas II. svetovej vojny tu bol jeden z koncentračných táborov.



Dostali sme sa taktiež do plynovej komory, kde umrelo niekoľko miliónov ľudí.



V tejto peci pálili otrávené telá nevinných ľudí.

My sme cestu von našli, vtedy ľudia bohužial nie...
Pri vstupe do kontentračného tábora bol na bráne nemecký nápis , ktorý v preklade znamenal :"práca oslobodzuje", avšak to bolo iba klamstvo a ľudia, ktorí tam išli , išli skôr do tábora smrti. Práve obrátené písmeno "B" na nápíse poukazuje na iróniu.

 Tento odev dostali všetci pri vstupe do tábora. Na oblečení bolo číslo,podľa ktorého dotyčného vedeli identifikovať.Ľudia v tábore naďalej nepoužívali svoje mená, len čísla. Neskor sa rozhodli čísla tetovať, pretože si "väzni" vymienali oblečenie.


Toto je časť z predmetov, ktoré sa po II. svetovej vojne našli po ľuďoch.Tí pri vstupe odovzdávali všetok majetok a všetky osobné veci. Dostali len oblečenie a misku/pohár na vodu.

 Toto je cyklón B . Otrava, ktorou otrávili v plynovej komore niekoľko miliónov ľudí.



Z celého Osvienčimu ma najviac zasiahla táto fotka...Malé dievčatko, ktoré malo v tej dobe (tuším) 4 roky a vôbec sa nevedelo hýbať kvoli pokusom, ktoré na ňom robil Dr.Mengele.
Myslím, že ani netreba nič hovoriť...oči tej maličkej hovoria za všetko....

Po návrate sme išli hneď na večeru a selfie vo výťahu samozrejme treba :-).

Večer som so spolužiačkou pozerala na izbe poľský The Voice a napchávala som sa :D.


Pár fotiek z Krakowa :)))






Navštívili sme aj židovskú štvrť , ktorá bola kedysi samostatné mesto, neskôr sa stala súčasťou Krakowa.
Dnes tam žije len veľmi málo židov.


Pohlad na Krakow :-)
Cestou naspäť mala na mňa Naďa nervy, lebo som sa rozťahovala v autobuse :D....


Dúfam, že som vám to aspoň trošku priblížila a dozvedeli ste sa aspoň nejaké to máličko :).
O 20 dní idem do Paríža takže odtial čakajte aj NEW IN a taktiež článok podobný tomuto :).
xoxo Aďor♥






2 comments:

  1. Krásny príspevok Aďka,krásne fotky proste top! ^^ ...ináč nemáš v pláne spraviť príspevok o tom,že ako sa staráš o svoje vlasy a pleť? Veľmi by som takýto príspevok ocenila. <33

    ReplyDelete
  2. Supe príspevok Aďa! :)) v Krakowe som bola je to krásne mesto :-)

    ReplyDelete